קידום אתרי איקומרס – ככה תהפכו כל אתר למכונת כסף (מעודכן 2024)

מחפשים דרכים לשפר את הרוווחים של אתר החנות שלכם? קידום אתרי איקומרס בשיטת תבלין הסודי של 2024 הופכת כל אתר למכרה זהב
קידום אתרי איקומרס

האם אתה מחפשים לשפר את הנראות של החנות הדיגיטלית שלכם ולמשוך לקוחות נוספים? אם אתם משתמשים באיקומרס, תוסף המסחר האלקטרוני הפופולרי לוורדפרס, אז אתם כבר בכיוון הנכון. איקומורס הוא ידידותי לקידום אתרים מחוץ לקופסה, אך ישנן מספר טכניקות אופטימיזציה שתוכל ליישם כדי לקחת את דירוג מנועי החיפוש של החנות שלכם לשלב הבא.

במדריך המקיף הזה DigiFix פרסום דיגיטלי לעסקים תדריך אתכם באופן מדוייק את כל השלבים לאופטימיזציה של אתרי איקומרס להצלחת מירבית בתהליך של קידום אתרים אורגני. מכתיבת תיאורי מוצרים משכנעים ועד לשיפור מהירות האתר והאבטחה, אנחנו נסקור את הכל. אז בואו נצלול פנימה ונהפוך את אתר האיקומרס שלכם במקום הראשון בגוגל!

קידום אתרי איקומרס - הכל מתחיל בהגדרה נכונה

לפני שצולל לטכניקות קידום ספציפיות לאתרי חנות, חשוב לוודא שאתר הוורדפרס שלכם מותאם כראוי למנועי חיפוש. דבר חשוב ביותר בתהליך של קידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים.

התחילו בהתקנת תוסף קידום חזק כמו All in One SEO (AIOSEO), המציע מגוון תכונות לשיפור ביצועי הקידום של האתר שלכם. AIOSEO עוזר לכם להגדיר מפות אתר XML, לבצע אופטימיזציה של כותרות ותיאורים, מייצר סניפיטים עשירים ועוד. זהו כלי רב עוצמה שיניח את הבסיס לאסטרטגיה של קידום אתרי חנות.

לאחר שהתקנתם את AIOSEO, הקדישו זמן כדי לכוונן את ההגדרות של קידום אתרי איקומרס. ערכו מחקר מילות מפתח יסודי כדי לזהות את מילות המפתח הרלוונטיות והניבות ביותר עבור המוצרים שלכם. בצעו אופטימיזציה של מבנה כתובת האתר, כותרות המטא ותיאורי המטא של דפי האתר באמצעות מילות מפתח אלו. זה יבטיח שמנועי החיפוש יבינו את ההקשר והרלוונטיות של דפי המוצר שלכם.

קידום אתרי איקומרס

קידום אתרי איקומרס - תיאורי מוצר ממגנטים עושים את כל ההבדל

לתיאורי מוצרים יש תפקיד מכריע במשיכת לקוחות פוטנציאליים ובשיפור הדירוג של מיקומי מילות המפתח של את החנות שלכם במנועי החיפוש. תיאורי מוצרים ייחודיים ואינפורמטיביים לא רק מספקים מידע רב ערך ללקוחות שלך אלא גם עוזרים למנועי החיפוש להבין את התוכן של הדפים שלכם. בעת כתיבת תיאורי מוצרים, הקפידו לכלול מילות מפתח רלוונטיות באופן טבעי ללא דחיסת מילות מפתח לא טבעית.

לדוגמה, אם אתם מוכרים ארנקי עור לגברים, במקום לציין רק “ארנק עור לגברים לפי שם מותג”, אתם יכולים לכתוב תיאור משכנע יותר כמו “ארנק עור חום דו-קיפול לגברים – באיכות גבוהה, בנוי לעמידות. ” תיאור זה כולל לא רק מילות מפתח חשובות כמו “דו-קיפול”, “חום” ו”עמידות”, אלא גם מספק סיכום ברור ותמציתי של המוצר.

זכרו להתאים את תיאורי המוצרים שלך לקהל היעד שלכם. השתמשו בשפה ובטון המהדהדים עם הלקוחות שלכם ומדגישים את התכונות והיתרונות הייחודיים של המוצרים שלכם. על ידי יצירת תיאורי מוצרים מרתקים ועתירי מילות מפתח, תשפרו את הסיכויים של מילות המפתח המקודמות להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש ובכך למשוך יותר תנועה אורגנית לאתר.

קידום אתרי איקומרס - אופטימיזציה לעמודים מייצרת תנועה איכותית

לכותרות הדפים יש תפקיד מכריע בהעברת הרלוונטיות והתוכן של דפי האתר למנועי החיפוש ולמשתמשים. בעת אופטימיזציה בתהליך של קידום אתרי איקומרס, חשוב לשים לב במיוחד לכותרות הדפים באתר. לרוב חנויות המסחר האלקטרוני יש סוגים שונים של דפים, כגון דפי קטגוריות ודפי מוצרים. כל סוג עמוד משרת מטרה אחרת ודורש אסטרטגיות אופטימיזציה ייחודיות. 

עבור דפי קטגוריות, התמקדו במונחים רחבים המתארים את סוגי המוצרים בקטגוריה זו. לדוגמה, אם יש באתר קטגוריה עבור “ארנקים לגברים”, כותרת הדף יכולה להיות “ארנקים מסוגננים לגברים לכל אירוע”. כותרת זו תופסת את מהות הקטגוריה וכוללת מילות מפתח רלוונטיות. 

מצד שני, לדפי מוצר צריכים להיות כותרות ספציפיות יותר המכוונות למילות מפתח עם זנב ארוך. לדוגמה, אם באתרים יש למכירה מותג ספציפי של ארנק עור לגברים, כותרת העמוד באתר יכולה להיות “ארנק עור חום דו-קיפול לגברים – אופנתי ועמיד”. כותרת זו כוללת את שם המותג, הצבע והתכונות העיקריות של המוצר, מה שהופך אותו למפתה יותר הן עבור מנועי החיפוש והן עבור לקוחות פוטנציאליים. 

זכרו, למרות שחשוב לכלול מילות מפתח בכותרות הדפים באתר, התמקדו ביצירת כותרות שהן טבעיות, אינפורמטיביות ומשכנעות עבור המשתמשים. בסופו של דבר, התוכן באתר צריך להיות מותאם לקהל היעד של האתר, לא רק למנועי החיפוש.

קידום אתרי איקומרס

קידום אתרי איקומרס - פירורי לחם לניווט נוח

פירורי לחם הם עזר ניווט שעוזר למשתמשים להבין את מיקומם הנוכחי בכל אתר. הם לא רק משפרים את חוויית המשתמש אלא גם מספקים מידע הקשרי בעל ערך למנועי החיפוש. פירורי לחם מופיעים בדרך כלל בחלק העליון של דף ומציגים את הנתיב ההיררכי מדף הבית לדף הנוכחי. 

הפעלת פירורי לחם באתר שעובר קידום אתרי איקומרס היא דרך פשוטה אך יעילה לשפר את מבנה האתר ואת הנראות שלו בגוגל. עם פירורי לחם, משתמשים יכולים לנווט בקלות חזרה לדפים קודמים, להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה ולהגדיל את זמן השהייה באתר החנות. 

זה, בתורו, יכול להשפיע לטובה על הדירוג שלך במנועי החיפוש. כדי לאפשר פירורי לחם באתר איקומרס, ניתן להשתמש בתוספים של SEO כמו AIOSEO, המציעים פונקציונליות מובנית של פירורי לחם. על ידי הטמעת פירורי לחם, ניתן לשפר את חווית המשתמש באתר החנות ובכך להקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהבין את מבנה אתר החנות.

חווית משתמש טובה נעשית בייעול הניווט באתר

ניווט באתר ממלא תפקיד מכריע בחוויית המשתמש ויכול להשפיע באופן משמעותי על דירוגו במנועי החיפוש בדגש על גוגל. תפריט ניווט נקי ופשוט מבטיח שמבקרים יוכלו למצוא בקלות את המידע שהם מחפשים, מה שמוביל להפעלות גלישה ארוכות יותר ולמעורבות מוגברת באתר החנות.

בעת אופטימיזציה של אתר איקומרס יש לשים לב לתפריט הניווט הראשי באתר. לוודא שקל לעקוב אחריו ומשקף את הדפים החשובים ביותר באתר החנות. מומלץ לשקול לכלול קישורים לדפים חיוניים כגון דף הבית, קטגוריות מוצרים ופרטים ליצירת קשר.

בנוסף, כדאי לשקול להוסיף קישורים לדפים חשובים בכותרת התחתונה באתר (פוטר האתר). זה יכול להיות מועיל במיוחד אם יש באתר מספר רב של דפים חשובים ואתם רוצים להבטיח גישה נוחה למשתמשים. 

על ידי מתן ניווט ברור ואינטואיטיבי, נוכל לשפר את חווית המשתמש ובכך להגדיל את הסבירות של מבקרים להישאר באתר החנות זמן רב יותר, מה שיכול להשפיע לטובה על הדירוג שלך במנועי החיפוש

צרו כתובת אתר ידידות לקידום אתרים

כתובות קישור קבועות הן כתובות האינטרנט הקבועות של הדפים והפוסטים באתר. הם ממלאים תפקיד מכריע באופטימיזציה למנועי חיפוש, מכיוון שהם מספקים מידע רב ערך למנועי החיפוש על תוכן הדפים שלך. כברירת מחדל, איקומרס משתמשת במזהי מוצר בקישורים הקבועים שלה, שאינם ידידותיים למשתמש או מותאמים לתהליך של קידום אתרים.

כדי לייעל את מבנה הקישור הקבוע של אתר איקומרס מומלץ לעבור להגדרות וורדפרס ולנווט לקטע ‘קישורים קבועים’. נבחר מבנה כתובת אתר שהוא גם ידידותי למשתמש וגם עשיר במילות מפתח. לדוגמה, במקום להשתמש במבנה ברירת המחדל עם מזהי מוצר, בחר במבנה הכולל את שם המוצר או מילות מפתח רלוונטיות.

לדוגמה, מבנה קישור פרמלי אופטימלי יותר עבור ארנק עור לגברים יכול להיות “yourdomain.com/mens-leather-wallet-brandname”. מבנה זה כולל מילות מפתח רלוונטיות ומספק אינדיקציה ברורה של תוכן העמוד למנועי החיפוש ולמשתמשים.

על ידי אופטימיזציה של כתובות מבנה האתר, נשפר את התהליך של קידום אתרים איקומרס ובכך נקל על מנועי החיפוש להבין את הדפים באתר ולהוסיף אותם לאינדקס.

קידום אתרי איקומרס - תיאור משכנע עושה הכל

תיאורי מטא הם קטעי טקסט קצרים המופיעים מתחת לכותרת העמוד בתוצאות מנוע החיפוש. למרות שהם לא משפיעים ישירות על דירוג מנועי החיפוש, הם ממלאים תפקיד מכריע בפיתוי משתמשים ללחוץ על אתר החנות. תיאור מטא מעוצב היטב יכול לשפר משמעותית את שיעורי ההקלקה לאתר ובסופו של דבר להביא יותר תנועה אורגנית לחנות איקומרס.

בעת כתיבת תיאורי מטא, שמרו עליהם תמציתיים, אינפורמטיביים ומושכים. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות באופן טבעי בתוך הטקסט כדי למשוך את תשומת הלב של משתמשי מנועי החיפוש. מומלץ לשקול לכלול קריאה לפעולה או הדגשת נקודות מכירה ייחודיות כדי לפתות משתמשים ללחוץ על דף המוצר.

כדי להשתמש בתוסף כמו AIOSEO, בו ניתן בקלות להגדיר תיאורי מטא עבור מוצרי איקומרס. חשוב לנצל את התכונה הזו כדי לכתוב תיאורי מטא מושכים ועשירים במילות מפתח שישפרו את שיעורי ההקלקה לאתר ובכך וימשכו יותר תנועה אורגנית.

אופטימיזציה לתמונות - תהליך חשוב ביותר

תמונות הן מרכיב חיוני בכל חנות איקומרס, אך הן גם מספקות הזדמנות לאופטימיזציה נוספת. על ידי הוספת טקסט חלופי תיאורי לתמונות המוצר באתר, תוכלו לשפר את הנראות שלהם בתוצאות התמונות של מנוע החיפוש ולשפר את הנגישות למשתמשים עם לקות ראייה.

טקסט חלופי הוא תיאור קצר של תמונה המופיעה כאשר התמונה לא מצליחה להיטען או כאשר משתמש מרחף מעליה. חשוב להשתמש בטקסט חלופי ברור ותמציתי שמתאר במדויק את התמונה. במידת האפשר, כלול מילות מפתח רלוונטיות בטקסט האלטרנטיבי של התמונה, אך וודא שהוא יישאר ידידותי למשתמש ורלוונטי להקשר.

לדוגמה, במקום להשתמש בטקסט חלופי גנרי כמו “תמונת מוצר”, תוכלו להשתמש בטקסט חלופי תיאורי יותר כמו “ארנק עור חום דו-קיפול לגברים – מבט קדמי”. טקסט חלופי זה מספק מידע רב ערך על התמונה ומסייע למנועי החיפוש להבין את התוכן שלה.

זכרו לבצע אופטימיזציה של שמות קבצי התמונה שלך גם כן. השתמשו בשמות קבצים תיאוריים הכוללים מילות מפתח רלוונטיות, מה שמקל על מנועי החיפוש להוסיף לאינדקס ולדרג את תמונות האתר.

איחוד תוכן משוכפל וייעול קטגוריות מוצרים

תוכן משוכפל עלול לפגוע בדירוג מנועי החיפוש וליצור בלבול הן למנועי החיפוש והן למשתמשים. חשוב לזהות ולאחד כל תוכן משוכפל בחנות איקומרס כדי להבטיח שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק ולהוסיף את הדפים באתר לאינדקס בצורה יעילה.

חשוב להתחיל בביצוע ביקורת תוכן יסודית כדי לזהות דפי מוצר כפולים, דפי קטגוריות או תוכן אחר. ניתן להשתמש בכלים כמו SEMrush כדי לעזור לזהות תוכן משוכפל ולפתח תוכנית לאיחוד או אופטימיזציה שלו.

בעת אופטימיזציה של קטגוריות המוצרים, הקפידו לבצע אופטימיזציה של כותרות ותיאורי הקידום שלהם, לכל דף קטגוריה צריך להיות כותרת ותיאור ייחודיים ועתירי מילות מפתח המשקפים במדויק את התוכן בקטגוריה זו. זה יעזור למנועי החיפוש להבין את הרלוונטיות וההקשר של דפי הקטגוריה ולשפר את הנראות שלהם בתוצאות החיפוש.

על ידי איחוד תוכן משוכפל וביצוע אופטימיזציה של קטגוריות המוצרים באתר, נוכל ליצור אתר יעיל יותר ומוטב יותר שמנועי החיפוש יכולים לסרוק ולהוסיף בקלות.

תוסף ותבנית טובה עושה את כל ההבדל

כדי לשפר עוד יותר את תהליך קידום אתרי איקומרס, חשוב לשקול להשתמש בתוספים ותבניות מיוחדות שתוכננו במיוחד עבור אופטימיזציה של אתרי איקומרס. תוספים וערכות נושא אלו מציעים תכונות ופונקציונליות מתקדמות שיכולות לעזור לשפר את הדירוג של אתר החנות במנועי החיפוש ולשפר את חווית המשתמש הכוללת של האתר.

תוסף קידום אתרי איקומרס מומלץ ביותר הוא All in One SEO (AIOSEO). הוא מציע מגוון תכונות לאופטימיזציה של חנות איקומרס , כולל מפות אתר XML, ניתוח קידום לכל דף באתר, סניפטים עשירים ועוד. AIOSEO מספקת גם אפשרויות אופטימיזציה ספציפיות לקידום אתרי חנות עבור דפי מוצר, תמונות ואלמנטים אחרים באתר.

כשאתה בוחרים ערכת נושא אתר איקומרס חשוב לבחןר באחד שמותאם לקידום אתרים. ערכות נושא כמו Astra, Divi ו-Storefront מציעות תכונות מובנות שיכולות לשפר את התהליך של קידום אתרי איקומרס. ערכות נושא אלו הן קלות משקל, נטענות במהירות וניתנות להתאמה אישית, ומאפשרות ליצור חנות מקוונת מושכת ויזואלית וידידותית לקידום אתרים.

זכור לעדכן באופן קבוע את התוספים והתבניות כדי להבטיח ביצועים ואבטחה מיטביים לתהליך מושלם של קידום אתרי איקומרס.

לסיכום

קידום אתרי איקומורס הוא תהליך חיוני כדי להגביר את הנראות הדיגיטלית של אתר החנות, למשוך יותר לקוחות ולהגדיל את הרווחים של האתר. על ידי ביצוע האסטרטגיות המפורטות במדריך המקיף הזה, תהיו מצוידים בכל הכלים שצריך לדעת כדי להגביר את דירוג מילות המפתח של החנות שלכם בגוגל ובכך להניע תנועה אורגנית לאתר שלכם.החל מיצירת תיאורי מוצרים מושכים ועד אופטימיזציה של הניווט והביצועים של אתר החנות, כל היבט של חנות איקומרס יכול לתרום להצלחת הקידום שלה. 

אז, התחילו ליישם את הטכניקות הללו, תעקבו אחר ההתקדמות שלכם, ותשכללו ללא הרף את אסטרטגיית קידום אתרי איקומרס כדי להשאיר אבק למתחרים בגוגל.

יובל לגשטיין

יובל לגשטיין

בעלים של חברת "DIGI FIX" - פרסום דיגיטלי לעסקים. עוסק בתחום הדיגיטל כ-13 שנים. כותב תוכן, וקופירייטר, בעל ניסיון אדיר בקידום אתרי מסחר ותדמית עם חשיבה מחוץ לקופסא.